.:Mari Bergoogle+:.

.: Pengikut Setia :.

ALERT!!!

Welcome to my blog. If you like my content do please be my follower ok? My content mostly about beauty and make up tips and also about my personal life experiences. The contents are mostly in Malay language. Thank you again for drop by. (^-^)

Jumlah pendatang

Sunday, January 23, 2011

Chapter 52.5: *Segmen Nelly: Permainan masa kecik-kecik

Okeh sebenaqnya aku ditag oleh si kijam eeqa, about what eh? About permainan masa zaman kecik-kecik dulu. Adoi. Nak kena ingat balik la ni. Sebentar beta memikirkannya..........

Yeah i've found it. Bersedia ni aku nak jawab da ni...

Masa kecik-kecik suka main apa?
Main polis entry & pondok-pondok

Cara permainan tersebut?
Polis entry (tak tau la aku eja betoi ke x ni)
rasanya semua tahu cara main ni. Ala kalau awak jadi polis awak tangkap atau kejor yop kejor la penjahat. Sapa jadi penjahat, kau lari la sepantas kilat and elak dari kena tangkap dek polis. Aku kalau jadi penjahat kan, aku lari jauh-jauh then sembunyi dalam rumah. Hahha

Pondok-pondok 
Tak tahu nak terang macam mana permainan ni. Kira macam permainan masak-masak la kot. Carik port baik punya then kita wat macam pondok. Men masak-masak ka berlakon jadi mak ayah ka. Anak-anak ja. Habis pokok bunga Mak Jah kau kebas. Hehe...

Sebab suka permainan tu?
Sebab wat aku enjoy dan happy masa zaman aku kanak-kanak dulu.

Memandangkan da besar ni, rasa-rasa nak ulang balik tak?
Haha ekau gilo yer.... Buang tebiat agaknya kalau aku still main polis entry ngan pondok-pondok. Takpa la aku turunkan permainan ni kat anak-anak aku jela.. Haha

Rindu tak masa tu?
Of course

Okeh setel sudah... aku mencari mangsa nak kena tag... Hiyark! Jawab ok jawab. jangan sombong2

Nad      Gowdunk       Kak Farie



3 penambah suasana: